ovanlig syn på helgen

Hejsan
Jag kom nyss hem till mamma! Jag åkte från Vackstanäs gymnasium vid 14.20, konstigt nog känndes det tråkigt att behöva åka hem till Tyresö igen, vilket man inte brukar göra när man har varit borta en längre tid. Jag har haft det jätte mysigt där! Idag har jag inget speciellt planerat mer än att jag ska hem till min gode vän Andreas vid 22.00 tiden. Känns konstigt att inte ha dagarna fullbokade när man är i Tyresö. Alltid annars när jag kommer hit brukar jag aldrig ha en sekund för mig själv nästan eftersom det är så många man vill hinna med och träffa när man är här så sällan. Som sagt så börjar ångesten bara bli starkare och starkare för varje timme över att behöva åka tillbaka till Falköping i morgon till min tomma lägenhet och tråkiga praktik. Snart får jag utbrott!

Hoppas på att mamma kommer hem från jobbet snart så jag får umgås med henne lite innan jag ska åka till Andreas och få ha lite ensam tid med henne.
Jag måste också berätta något väldigt märkligt som jag kommit underfund med under dagen, jag är inte lika glad över att det är helg längre! Förut längtade man så otroligt mycket efter helg och var på superbra humör när den väl kom. Vad detta beror på är väl att min vardag ser väldigt mycket annorlunda ut nuföriden jämfört med för bara några månader sedan. Jag går inte i skolan, är knappt på praktiken och har iprincip ganska mycket ångest över att jag har valt fel vägar till mina studier går mest runt och väntar på att försöka hitta något som faktiskt passar mig. Därför uppskattar man nog inte helgen lika mycket som man gjorde när man pluggade och hade skola hela veckorna. Speciellt är det väl denna veckan eftersom jag har varit ledig och spenderat den med underbara vänner istället. En liten del som också kan ha med det och göra är att jag far tillbaka till "verkligheten" (jag inte vill vara i) i morgon.
Nej, nu känner jag att jag deppar allt för mycket i inläggen. Sluta med det Denise!

Det är ju faktiskt fredag så ska försöka vara glad, ska desutom få träffa min allra bästa killkompis ikväll, så egentligen finns det ingen anledning till att inte vara glad.
Nu ska jag bege mig ner och titta om mamsen har anlänt.

Ha en super trevlig helg allihoppa!
puss


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0