härliga påsklov

Påsken är liksom julen en tid man förmestadels är glad, och jag älskar när folk är glada. Jag har idag brist på att hitta på något roligt att göra och därför blir det till att skriva i bloggen så det kommer i gång såhär i början. Min älskade mamma ska laga tacos i dag och det älskar jag henne för, fast jag älskar ju henne självklart innan och efter det också! En sak jag alltid har undrat.. vad gör vuxna för att ha kul? Man tänker nu som 16,17,18 åring att fan i helgen ska jag festa och ut och fika med mina vänner osv, men vuxna människor.. vad gör dem? Oftast jobbar dem, kommer hem från jobbet, lagar mat, tittar kanske lite på tv, sköter hushållet osv, och om helgerna så är dem oftast hemma och tittar på tv. På något vis får jag en rysning genom kroppen när jag tänker på det.. att bli vuxen och tappa intresset för vänner och festande.. självklart kan jag förstå att man inte känner likadant som vuxen utan man har redan gått igenom de där som ung. Men jag måste erkänna att det känns ganska skrämmande på vissa fronter även om man hemskt gärna just nu skulle vilja vara ett par år äldre!
Nenu ska jag ta mig neråt och hjälpa mamma i köket hade jag tänkt och kanske slå en pling till pinglan Jennie.
Ha det så bra. Adjöken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0