en gädda med vingar

Halo!
Nu sitter jag här hemma här med Elin, Frida och Jimi. Jag sitter och lyssnar på när dom berättar hur dem åker till spaninen i övermorgon och jag kan inte med att inte erkänna att jag är sjukt avundsjuk.
Jag vill också komma ifrån Sverige, lite värme och njutning.
I förrgår var jag alltså ute på Brevik med en massa sköna människor (jag har inga bilder eftersom Annelie var fotografen, kommer senare).
Vi hade jätte trevligt trots att det blev lite tjaffs. Sedan igår åkte jag in till stan med Sandra. Vi åt korv och satt vid bryggan på Gamla stan. Jätte mysigt. Väl hemma gick vi in till Sandra, åt nudlar och sjöng singstar. Sedan kom John, Sandras morbror och vi följde med på en tripp till Trånkan där dem bor (John och hans kompis). Dom åt pizza och och Sandra satt brevid och blev suktade.
Efter en snabb visstelse hos John efter pizzan så skjutsade de hem oss för att jag skulle käka. Väl hemma hos mig igen satt vi och åt med hela familjen. Efter det hoppade jag in i duschen och började fixa mig sen gick vi in till Sandra och fixade klart oss så kom John  och hans vän igen och vi begav oss till Trångsund igen för att föra lite innan krogen (som var beräknat först). I stället blev det krök hos John och ingen hade planer för att dra vidare och "klubba".
När vi varit där ett tag började vi få lite lätt panik när det visade sig att vi inte kom hem till Tyresö pga att våran skjuts hade hällt i sig alkohol. Jag ringde runt som en galning utan att lyckas, alltid var det något.
Det slutade med att vi hoppade på en buss som visade sig köras av världens snällaste och mest omtänsammaste busschafför. Han visste att vi inte skulle hinna ifall vi skulle åkt till Farsta innan och sedan byta till Gullmars så kan gjorde ett jätte fel och skjutsade oss direkt till Norra Sköndahl så vi hann med våra bussar. Tack så jätte mycket främmande man, du gjorde oss en jätte tjänst!
Sandra begav sig till sin pojkvän Martin och jag tog bussen till ringen för att efterfesta hos Josef. Vi hade jätte trevligt tills när det var dags att gå hem och jag upptäckte att jag inte hade med mig nycklar hem. Jag fick lite lätt panik men blev snart lugn igen när en kompis erbjöd sig sängplats.
I morse vaknade jag upp för att jag blev väckt vid 9, sedan började jag lunka till bussen för att ta mig hem. Väl hemma slocknade jag i lillasysters säng och vaknade klockan halv 12 igen, klädde på mig och åkte till centrum för att fixa min klocka som gått sönder igen!
Jag träffade där lillasyster Elin och hennes kompis Frida. Vi käkade på sibylla, kollade i affärer och lagade min klocka.
Min lossas pappa fyller 40 så idag ska vi ha grillbjudning och en massa gäster. Dom kommer klockan 16 så jag måste skynda mig ganska mycket nu. Sedan fyller även Adam 20 år idag så vi firade honom lite igår natt. Ska över till honom sedan och äta lite tårta antagligen. Grattis Hasse och Adam!
Nu måste jag kila, skriver och lägger in bilder senare.
adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0