oväntat inlägg

Hej!
Jag har legat uppe hela natten och grubblat. Jag tror helt ärligt att det är farligt att vara deppig. Man kan inte undgå att tänka så konstiga saker. Självklart måste jag medge att man oftast kommer fram till ganska kloka beslut när man inte är på topp, men också väldigt orimliga och absurda saker.
Jag tycker inte det är kul men det är skönt att skriva av sig sådna här saker. Är det inte vad en blogg är till för egenligen? Visst, man ska ju inte gå in på för privata detaljer, men det gör jag ju inte heller. Däremot tycker jag är man ska få visa att man inte är mer än människa. Alla har sina bra samt dåliga perioder. Jag anser alltså att det är riktigt skönt att få skriva av mig och så jag kan gå tillbaka och se hur jag hade det senare i livet.
Många har liknande åsikter angående bloggar. Jag skulle chansa på att dem flesta tycker att man håller sina problem för sig själva och inte lägga över en massa saker på allmänheten genom bloggen. Jag vet detta av egen erfarenhet. Men jag tycker detta är fel. Bloggar är som dagböcker. Man måste kunna få skriva precis vad man tycker passar och precis vad man känner. Folk som inte tycker det är okej, tycker jag personligen kan sluta läsa bloggar då och sköta sitt eget.

Jag måste erkänna att jag blir lite chockerad av mig själv när jag läser vad det jag skriver. Men det är så skönt! Jag menar det verkligen. Jag struntar i om folk tycker att det är fel att jag sitter och beklagar mig i min blogg. Men om jag får citera min och min familjs närstående vän Thomas som sa till mig vad han tyckte när jag berätta för honom vilken kritik jag fått av peroner i min omgivning. (ni kanske kommer ihåg inlägget då jag skrev att jag funderade på att lägga ner bloggen.) Det är i alla fall helt uteslutet i nuläget. Jag tänker inte låta en person knäcka ner mig.
Så här sa han i alla fall:
"Du ska inte bry dig, en blogg är som en dagbok. Du får skriva vafan du vill. Skit i honom/henne."
Ungefär så var det. Kommer inte ihåg exakta orden eftersom det var ett tag sedan nu. Men dem orden sjönk in i mig och jag förstod att han hade rätt. Thomas är en väldigt klok man på 30 år och en väldigt nära vän till min mammas familj i Tyresö. Han även väldigt mycket om datorer och är därför väldigt medveten om vad som händer i nuläget runt omkring på nätet, bloggar, olika sidor m.m.

Nu ska jag sluta deepa.
hörs sen


Kommentarer
Postat av: Jennie

klart som fan du ska strunta i vad folk tycker om det du skriver i din blogg! mer sånna ärliga inlägg nisan<3<3

2009-04-21 @ 22:04:23
Postat av: jen

klart som fan du ska skita i vad folk tycker om vad du skriver i din blogg! mer sånna ärliga inlägg nisan<3<3<3

2009-04-21 @ 22:05:37
URL: http://jennieisabelle.blogg.se/
Postat av: Denise

tack min älskling! vi får ses idag eller i morgon! <3<3

2009-04-22 @ 11:44:19
URL: http://dinovas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0