två dagar av mys

Hola!
Nu är jag änligen hemma efter två fartfyllda, händelserika dagar!
Jag har inte uppdaterat mig pga av att jag då som jag sa inte har varit hemma så mycket. De väldigt lilla tid jag har varit hemma har jag bara hämtat något eller ätit.
Jag ska börja berätta om i söndags. Det var alltså dags för att gå på bio. Jag skyndade ju mig ner till bussen som jag skrev i förgående inlägg. När jag väl sitter nere på busshållsplatsen ringer Sara och säger att jag absolut inte ska hoppa på bussen, utan hon kommer med Marschell och hämtar mig istället. Väl inne i bilen sätter även Oscar, en trevlig vän till Marschell.
Vi åker in till stan, fikar och sen går in på bion. Vi skulel alltså se filmen "Hunger". Dessvärre måste jag säga att det är den absolut mest långtråkiga absurda och mest nämt dåligaste fimen jag någonsin sett. Jag råder verkligen inte någon till att behöva sitta där i nästen två timmar och "lida". För det var precis vad vi gjorde. Efter filmen var vi ärligt deppade. Så vi åkte hem till Marschell för att titta på någon rolig film.
Väl framme satte vi på Fritzels dokumentär av någon anledning. Mycket intressant måste jag säga och tusen gånger bättre än det vi innan sett på bio även om det inte var någon direkt komedi.
Vi drack lite vin och satte sedan på "Rallybrudar" som inte heller var någon större hit. Vi lyckades verkligen inte med något filmval på kvällen. Så efter halva rallybrudar bestämde vi oss för att röra oss hemåt.
Vi fick skjuts hem från stan av värden vid halv 1 på natten. Efter att ha varit hemma i ca 20 min kom Sander och hämtade mig. Vi åkte till statoil för att jag skulle inhanla cola och ciggaretter. Efter det ringer Jennie och vill att vi ska komma och träffa henne ett tag. Vi åker dit och snackar lite "skit".
Sedan var det raka vägen ut till brevik som gällde. Vi kollade lite på tv och pratade i telfon med saknade Sanne.
Lördagen vaknade jag upp. Gick ut i det fina vädret som blev så mycket finare ute på brevik med sjöutsikt från tomten. Tog det lungt ett tag. Sedan frågade Sander om jag ville hänga på in till stan där Joel. Joseph och Linnéa var. Jag hade naturligtvis ingen anledning att tacka nej så jag följde med. Vi gick den otroligt långa vägen till bussen och var helt utmattade när vi anlände till busshållsplatesen två minuter innan bussen skulle avgå.
När vi kom in till stan strosade vi runt, åt lite mat, designade jeans (eller joel gjorde) och njöt av det fina vädret.
Bussen påväg hem till Tyresö bestämde vi oss för att grilla. Vi delade upp oss för att gå hem till respektive och hämta lite saker. Jag måste tyvärr medela att det inte blev någon vidare grillning.
Vi gick alla hem till Joseph och tog det lungt, spelade lite gitarr, sjöng och drack öl. Sedan kom vi på den brillianta idén att åka ut till strand och tända en brasa. Martin kom och alla hoppade in i bilen. Vi åkte först till Brevik för att Sander skulle låsa upp dörren till hans stackars mamma som var utelåst. Sedan åkte vi till öringe. Vi satt i över en timma och försökte få fart på brasan som släcktes lika fort som vi tände den. Efter lite olika förslag kom vi på att alla skulle hem till Sander, titta på film och chilla.
Vi hoppade då in i bilen och åkte till Sanders stuga längst ut på Brevik. Jag stekte kyckling, alla drack vin, lyssnade på musik och umgicks. Eftersom man inte kommer därifrån på nätterna/kvällarna så var det övernattning för hela gänget som gällde. Det blev lite campingstuk på det hela vilket gjorde stämningen jätte mysig.
Vi började titta på Grease men alla tröttnade väldigt fort och tröttheten började ta över för dem flesta. Martin och Sander somnade först sedan slocknade även Linnéa. Så jag, Joel och Adam satt uppe till 4 snåret. Joel och Adam turades om att spela gitarr och vi sjöng. Jätte mysigt!

Här kommer lite bilder från dagarna:

Sanders härliga utsikt från altanen.

världens gosigaste hund, Ronja!

jag på våran långa färd till bussen.

Breviks smala vägar

Våran strosning i Stan

Riksstadshuset, gamla stan

vattnet

gamla stan

Joel, Joseph och Sander

gamla stan

Joseph i Sveriges smalaste gränd, Gamla stan. (lägg märke till turisterna bakom, haha)

Hamnen var proppfull av människor så vi fick inte plats!

that's all folks, bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0