MYSKVÄLL

Igår var jag först hos Sara ett tag  och hälsade på hennes familj och även hennes systerdotter Beatrice var där, stor hade hon blivit och söt var hon som få. Efter någon timma ringde jag Jennie och övertalade henne och även Felicia att följa med in till stan för att fika och som det så fint låter "snacka skit". Vi åkte in och satte oss på Café Noco som min vän Christofer visade mig till när vi fikade häromdagen på granncaféet "dubbelW" som faktiskt var en aning mysigare. Nog om det. Vi satte oss och drack varm chocklad, kaffe och chailatte (jennies specialité) dessutom pratade vi om allt möjligt och hade en riktigt trevlig stund tillsammans. Vid 21.00 stängde noco och vi började lunka mot t-banan för att åka och träffa Saras pojkvän Claes. Efter en snabb sammanstrålning fick vi frågan att följa med dem ut och ta ett glas vin eller en öl avböjde jag, jen och feli och började tåga tidare till Tyresö.
Väl framme på gullmars dök det upp ennu en suprice som gjorde det hela lite roligare och tack vare det tog vi 875 till centrum där Jennie och Felicia väntade på skjuts hem av Dennis (jen's pojke) medans jag väntade på mina två väldigt goda vänner David och Christofer. Vi därimot fick ingen mysig varm stund på något café utan vi gick en promenix och småpratade lite, gick till time där dem (observera DEM) köpte varsin stor Ben & Jerry's glass medans jag stog där utan pengar och bara dreglade över deras hastiga beslut över att köpa världens näst godaste glass sorter. Efteråt lunkade vi tillbaka till min buss som jag satte mig på och åkte hem och åt spaghetti och köttfärssås som jag hade längtat efter sen innan jag åkte in för att fika med tjejerna! Så gått det var, kan nog vara den godaste portion spaghetti och köttfärssås jag någonsin stoppat i mig.

I morse vaknade jag i alla fall vid 07.16 av att min lillasyster Elin sprang in till rummet och började tjata om att min mobil hade larm, efter några minuters trögande från min sida gick jag upp sömndrucken som john blund själv och tog mig ner till köket för att få dricka några klunkar juice. Eftersom jag skulle passa Jimi hela dagen, som fortfarande låg och sov, så tänkte jag att jag lika bra kunde gå upp och krypa ner i mammas och hasses säng brevid min lilla pärla medans han ännu låg och sov så oskyldigt. Jag fick sova till kl. 09.14 ungefär då hade han vaknat och satt och tjatade på mig att han var hungrig. Resten av  dagen har gått bra och vi har hunnit med att titta på filmen "bortspolad" vilken jag tyckte var bra, äta frulle, sjunga singstar och spela dataspel.

Ikväll har jag inget speciellt bestämt men jag vet att jag ska tillbringa min fredagskväll och sista kväll i Stockholm på en längre tid tillsammans med Jennie och Felicia.

Nu ska jag ner till Jimi och dricka lite kaffe och försöka ta ett bad!
adjöken

Feli &Jen

Sara
Detta var mina kära vänner jag fikade tillsammans med igår kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0