yaaahooo

Halihalå!
Idag är det torsdag vilket innebär att i morgon är det fredag och jag åker till Stooooockholm! Usch, vill åka nu och slippa mitt svenska prov jag har om mindre än 50 min och mina två andra prov i englska och idrott&hälsa i morgon samt shakespeare redovisningen. Skulle inte vara så pjåkigt faktikst!
Inatt sov jag hos papi, skönt var det trotts att lilla Basse snarkade som en gris hela natten så jag vaknade ex antal gånger under nattens lopp. Stackarn var sjuk i morse och kräktes och hade sig, hoppas att han inte smittar ner mig med tanke på att vi har sovit i samma rum och att vi ska sitta i samma bil i morgon på en bildfärd på ca 4 timmar. Nej, nu är jag väl kanske lite självisk men jag hatar verkligen att kräkas över allt annat, det är så ofräscht och äckligt!
Nog om det. Nu sitter jag iaf här i min söta lilla skola i Falköping och tar det lungt och försöker fördröja tiden med att läsa igenom allt inför provet, men det är så tjatigt när man har läst det så mycket. Jag har iprincip ganska sköna lektioner idag, Svenska B, Körsång A, Organisation och Ledarskap A och Webbdesign så dagen blir väl inte allt för hopplöst boring. Idag har jag därimot en kämpig eftermiddag/kväll framför mig med städning av lägenheten, diskning, packning och hårdpluggning! Jag förstår inte hur jag ska hinna och framförallt orka med allt. Jag får tänka posetivt för när jag kommer hem från mamma efter en vecka så är det jäkligt skönt att komma hem till en städad lägenhet istället för en odiskad och dammig.
I helgen hade jag riktigt roligt. I fredags var jag på 20 års fest i valtorp men Sanne, syster, Louise, Elise och några andra. Hade riktigt roligt dock lite mycket onyttig dricka! Efter en roligt kväll där var det dags att bege dig hem till Falköping och alla hamnade som vanligt hemma hos mig.
Lördagen började med att gänget som spenderat natten på min stackars soffa och jag började lunka till donken för att få sig en stadig bakisfrulle med cheesburgare och cola. Efter det var det bara till att vända på klackan och börja små springa hem för att duscha och invänta Maryam som jag inte har sett på evigheter. När jag väl var klar och Maryam anlänt var det dags att färdas till Mariestad för att käka lite, sjunga singstar (gissa vem som var bäst?haha) och förkröka med massvis av Mary's vänninor. Vid 23 tiden kom Simones pojkvän och hämtade oss och körde oss raka spåret till Skövde för att dra vidare till Vatra.
Under kvällens lopp hade jag jätte trevligt! Vid 02 tiden tóg jag tåget hem med uppfunna falköpingsbor!

Nu ska jag faktiskt ta tummen ur och plugga lite av det sista innan lektionen börjar. Adjos!

bilder från vatra i lördags:
jag, maryam och simone



jag, nihad och maryam



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0