RETSAMT

Hej allesammans!
Nu sitter jag i skolan igen (ovanligt) oxh har slutat för dagen eftersom min Webbdesign blöev inställd. Det har nu gått en hel del tid sedan jag skrev någonting alls i bloggen, vilket jag tycker är tråkigt men det är ju faktiskt så att det inte är så himla roligt att sitta i skolan och skriva hela tiden eftersom man så lätt blir störd. Men nu sitter jag ensam i ett datarum med Emma i min klass. Hon jobbar flitit på med svenskan och jag sitter och endast nördar, men vad gör man inte när man har tillgång till en dator! haha
Nu ska jag snart pallra mig hemmåt och läsa min bok, "kärlek @ första träffen" skriven av Jane Moore. Jag har längtat efter hela dagen, jag har bara slutet kvar. Jag läste klart nästan hela boken igår kväll men jag slocknade så tidigt, runt 22 någonting så jag hann aldrig läsa klart slutet. Sen ska jag väl börja på min andra bok "Åse" skrivern av Denise Rudberg som jag också har sett väldigt mycket fram imot att få börja läsa. Jag har följt alla Denise Rudbergs böcker och avgudar vartenda litet ord hon skriver. Sen börjar "One Tree Hill" kl.16.05 som jag inte får missa heller!

Förra veckan åkte jag på jordens förkyldning som bidrog med att min hals krånglade rejält så jag var så hes att folk ibland inte ens uppfattade vad jag sa, framförallt inte under helgens nattliga äventyr. I alla fall, jag blev allt sämre under veckan och jag hostade och hade feber på nätterna. Vilket var hemskt! När jag sedan denna veckan dragit mig själv i nackskinnet för att gå till skolan och var bara borta i tisdags har det nu börjat bli bättre. Det enda som faktiskt var ruggigt tråkigt var att jag hade provsjungning igår för solister till konserten i Falköpings Stadshus i mars och ni kan ju gissa hur bra det gick framför en duktig jury som bestog av 4-5 stycken (kommer inte riktigt ihåg pga av min nervositet) musiklärare från olika skolan samt min egen, så ska jag stå där och sjunga föll full, HES hals. Nej det gick rent sagt åt pipan, det lät som jag var en sån där som tror att jag sjunger så otroligt bra men som i andras öron låter helt förskräckligt falskt, tondöv tror jag att det heter.
Jag blev faktiskt besviken när jag sedan efter skolan skulle följa med Sandra i min klass till en Ungdomskör i Mössebergskyrkan, som föll mig helt i smaken. Ibörjan lät jag väl som jag gjort redan innan på dagen men efter några låtar var det som att någon bara bestämde sig för att; -"Nu! Nu ska Denise heshet gå bort" och att det bara var någon som tryckte på en knapp. På några sekunder så var allt som har med heshet att göra helt som bortblåst! Jag blev otroligt förvånad och dessutom väldigt glad att kunna få sjunga utan att skämmas igen.
Men som sagt kan jag inte påpeka att jag tyckte att den där knappen borde ha tryckts på innan 09.50 samma dag. Alltså innan provsjungningen. Jag ville så gärna ha en solistroll!

Men nu ska jag sluta skriva, börjar få kramp.
Måste bara skriva, håret på tjejen nedanför är så sjukt snyggt!

dessutom gör hon reklam för mitt favorit skomärke, Vagabond! (extra plus i kanten)

Kommentarer
Postat av: Jeeen

Jag saknar dig ocksåååå juu. Så jävla tråkigt att du ska bo i bondålan! COME BACK TO STHLM!



<3<3<3

2009-01-29 @ 15:42:26
URL: http://jennieisabelle.blogg.se/
Postat av: NIS

jag vet, jag kommer ju omt vå veckor iaf! :)<3<3<3

2009-01-30 @ 08:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0