sommarjobbsstress

Godmorgon allesammans!
Idag är det tisdag vilket innebär att jag sitter i skolan och väntar på att min svenska lektion ska börja. Idag blir det till att vara i skolan tills halv 2 sedan plugga i någon timma sedan direkt ner till stadsteatern kl.16.00 för att sedan ha genrep inför konserterna i morgon och övermorgon. På stadsteatern ska jag vara enda tills klockan 20.00 så det blir ett par timmar. Jag funderar om det verkligen är så bra att sjunga med min hald egentligen men man måste ju faktiskt ställa upp för "laget" samtidigt som jag älskar att sjunga så för mig är det bara kul.
Jag har funderat lite på att kanske stänga ner bloggen pga av vissa klagomol och oväntade läsare. Jag får se hur jag gör. Nackdelen med det är ju att jag tycker om att skriva av mig och att det är kul att medela mina vänner som faktikst rekommenderade mig att skriva om vad jag gjorde eftersom jag ser dem så sällan. (alla i stockholm). Som sagt jag vet inte hur jag gör, men blev bara lite osäker när jag fick höra detta.
Idag är jag på bättre humör än förgående. Jag har sovit ut och tagit en skön dusch nu på morgonen vilket kanske bidrog lite till att jag är hyffsat pigg.
Nu har vi snart påsklov och jag reser iväg till mamsen i Stockholm under hela lovet. Ska bli så fruntansvärt skönt! Som jag har saknat min älskade mamma. Självklart har jag saknar resten av min underbara familj och vänner ocskå.
Jag är fortfarande ett nervvrak eftersom jag sitter och väntar på beskedet från Skara Sommarland. Jag börjar få mer och mer dåligare inställning till att jag verkligen kommer få jobbet. Jag tror helt ärligt att jag är chanslös när det gäller anställningen. Men jag har ju ingenting att säga till om utan det är bara till att vänta och se.
Igår fick jag faktikst sms utav min härliga Morfar. Han erbjöd sig att kolla efter sommarjobb hos Sia Glass. Vilket jag tyckte var jätte snällt. Sedan har bestämt mig för att lämna in CV hos Ica Supermarket i ringen på Söder i Stockholm där min mor jobbar. Så vi får väl se vart all den här sommarjobbs stressen slutar.
Igår tränade jag Volleyboll för första gången på jätte länge. Det var riktigt kul bortsett från att jag började hosta stup i kvarten så jag skippade alla springövningar. Det känndes faktiskt väldigt skönt att komma igång igen efter denna hemska förkylningsvirusperiod.
Dessvärre kommer jag inte kunna träna särskillt mycket resten av veckan pga av alla konserter och genrep. Den enda lediga dag jag har restrerande denna vecka är fredag, så jag får väl se till att gymma den dagen.
På fredag är det även Let's Dance finalen som jag ska titta på. Jag har inte följt serien något vidare men finalen är alltid roligast då alla paren kommer tillbaka och återförenas.
I morgon ska jag också försöka hinna med att inhandla mat till mitt alltför tomma kylskåp- för att inte prata om min frys. Men som sagt åker jag till Stockholm hela påsklovet så det är inte större ideé att kamma hem allt för mycket eftersom alla jäkla matprodukter har en tendens till att gå ut ur datum så snabbt!
Jag får handla hem mat så jag känner mig bekväm tills det att jag åker. Resten får jag ta hand om när jag kommer hem till Falköping igen.
Nu ska jag faktiskt kila, vi hörs sen!
adjöken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0