stress, press och scenskräck

Goddag alla!
Nu sitter jag på bibloteket tror det eller ej. Jag har luchrast fram till 12.15. Vi har hafr konsertrep hela morgonen och 12.30 drar första konserten igång. Jag var nyss på statoil och köpte mig en macka och en juice sen träffade jag Sanne en snabbis utanför hennes skola. Jag kommer nog att träffa henne vid tjugo i också eftersom det endå är påvägen tillbaka till stadsteatern.
Jag måste säga att det är riktigt stressigt samtidigt som man har mycket press på sig. Jag har ju även den dåliga förmågan att ha scenskräck såfort det kommer in lite människor. Men jag står ju bara tillasmmans med kören så det borde vara okej idag.
Efter vi hade kört sista repet innan lunchen fick vi en massa beröm av en kille som jobbat på stadsteatern under många år. För att citera hon rätt av sa han -"Jag måste bara säga att jag har jobbat här i många år och hört mycket. Men det här.. fyfan va bra! Helsike va bra ni är". Ungefär så uttryckte han sig så jag antar att vi borde vara stolta- om inte solisterna ska vara mer än stolta, dom är grymma!
Idag har vi två konserter för gymnasiet och sedan den offentliga konserten ikväll kl.19.00. Känns ganska lamt eftersom jag är fruktansvärt seg. Jag fastnade ju självklart igår när jag började läsa min bok igen. Jag kan inte sluta när jag väl börjat! Jag läser alltså "ljudet av ditt hjärta" som är den tredje (av fyra totalt) i kärleksromanerna skrivna av Stephenie Meyer varav den första är boken som filmen Twilight är baserad på. 
Jag läste ungefär 100 sidor sen somnade jag med boken i handen (märkte jag i morse). Jag försov mig självklart i morse. Vaknade 07.20 istället för 06.30 och var tvungen att springa upp och klä på mig och sminka mig. Skulle ju göra mig fin också eftersom vi har konserter så det kändes lite stressigt. Förvånadsvärt nog hann jag faktiskt i tid till repet. 
Känner mig fortfarande halvkrasslig i halsen och ber om ursäkt för hur det låter när jag tar ton just nu. 

Från det ena till det andra, jag och Sanne funderar på att söka in till en musikal i Skövde på lördag. Jag tvekar på att jag kommer komma in men Sanne har nog en rätt så stor chans att bli antagen. Jag gör det mest för skojs skull. Alltid kul. Jag har alltid drömt om att få vara med i en musikal så varför inte försöka sätta punkt på sina drömmar.
Nu ska jag kolla mejlen och fejjan. 
hörs sen
ÖNSKA MIG LYCKA TILL PÅ KONSERTEN!
adios 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0