tankar, bra eller dåligt?

Kan ni känna någongång, att ni inte riktigt räcker till? Jag tycker det är så jobbigt när man verkligen försöker och vill så hemskt mycket och framförallt kämpar så inihelvete men endå så räcker det inte. Man blir helt paff och stum, vet inte riktigt hur man ska reagera.
Som ni märker har jag en jobbig kväll (alla har väl sådna?) jag brukar aldrig skriva om det i bloggen eller tala om det för någon men jag antar att alla har kvällar då man tänker lite extra på onödiga saker och klagar lite på sig själv för att man har gjort något man kanske inte skulle ha gjort osv.
Jag vet att det jag pratar om ligger i släkten, framförallt inom mitt stjärntecken "skorpionen" som är väldigt kända för att tänka alldeles för mycket.
Jag kan nästan tycka att det är "farligt" att tänka för mycket när man egentligen inte behöver. Det är ju en helt annan sak om man ligger på kvällen och tänker på hur kul det var på jobbet idag eller hur glad och överraskande min pojkvän var idag eller hur snygga stövlar Kenza hade på den där bilden. Ni förstår? Jag menar att man kan definiera ordet tänka på så otroligt många olika sätt!
Jag har ju bott ensam i en egen liten läghenhet i ett år och har väldigt mycket dåligt erfarenhet därifån just med att ligga och tänka på onödiga och dåliga saker om kvällarna/nätterna. Det är jobbigt, jävligt jobbigt!
Men ett riktigt bra knep till någon som känner igen sig eller som kanske skulle hamna i samma situation är att ta fram en bra och glad bok som kan få en på bättre humör och framförallt som får än att tänka på annat. Just böcker får människor att sätta sig in i "rollen" på ett helt annat sätt än en film där du redan har allting framför dig. En bok memorerar och frantiserar du fram egna bilder och figurer vilket gör att du lätt glömmer allt annat du tänker på. Jag älskar att läsa och lägger mig hellre för att läsa än att titta på film när jag är ensam. Men om du absolut inte tycker om att läsa, är ju inte en rolig och bra film inte heller så dåligt för att få bort "onda" tankar för ett tag.

Jag vet inte varför jag fick rycket till att skriva ner massa djupa tankar i bloggen men jag kan tycka att det är riktigt skönt att skriva av mig ibland även om man inte riktigt kan lägga ner all sin energi och alla sina tankar närgående eftersom det oftast är lite för privata för en "folkmassa" som man oftast inte känner ska få ta del av.
Jag önskar bara att allting kunde lösa sig till det bättre på många olika håll någongång, så man verkligen känner att man får tillbaka för allt jobbigt man har gått igenom. Det är väl en ganska så egoistisk tanke egentligen. Men man kan ju inte råför att tänka den ibland. Inte jag i alla fall! 
Jag antar att enda sättet är att inte ge upp, att fortsätta kämpa och försöka hålla den lilla "glöden" som gör att man orkar, tänd!
Jag ska klara det, jag ska uppnå mitt mål!

Tänk positivt och kämpa även om det är svårt, man ska alltid tänka på de som har det sämre och sikta på ditt mål! Det ger dig en inblick till att du kanske inte har det så dåligt som du trott och att sikta till ditt mål ger dig styrkan till att fortsätta kämpa!

NU JÄVLAR SKA VI LYCKAS MED ALLT! RIGHT?

Sov gott! Ha en underbar tisdagsnatt!

Kommentarer
Postat av: jennie

jag kan lova dig att det inte är en egoistisk tanke. inte någonstans. jag vet att allting kommer bli bättre för dig, du är redan på så god väg! allting som du skriver om känner jag igen mig på.. tankarna man bara vill stänga av.



love you<3

2009-10-14 @ 10:55:22
URL: http://jennieisabelle.blogg.se/
Postat av: Denise Svarar

Tack älskade Jennie! Jag uppskattar att du ens orkar läsa igenom och bry dig. Tack! Love u even more!

2009-10-14 @ 12:47:41
URL: http://dinovas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0