Trött Söndag

Goddag!
Kom nyss ut hit till brevik, till den älskade stugan jag tillbringar min mesta tid i (förutom när jag jobbar). Igårkväll bjöd vi över poppe och julia för en filmkväll. Vi tittade lite på The mist och sedan zappade vi igenom några filmer. Efter ett tag blev det sällskapsspel som gällde först något intimt frågespel som Juliis hade med sig och sedan blev det utbytt till stora spelboken med massvis av olika spel. Rikitgt jäklarns kul var det!
Julia och Pontus åkte hem efter 03.00 och jag och baby gick och la oss. Fyfan!

Idag var det dags att jobba, ställde klockan på 11.00 och började jobbet 12.00 (trodde jag). Väl ordninggjort hoppade jag på bussen påväg in till jobbet. När jag kom fram hälsade jag på Emma (min kassakollega) och frågade efter kassaschemat (där man ser vilken kassa man ska sitta i och/eller om man är rastavlösare). Det som var lite finurligt var att jag inte stod med på schemat. Desperat och ganska stressad ringer jag till kassaledaren som idag var Malin och frågar varför jag inte står med. Hon ber mig komma in på kassakontoret så vi kan se efter i datorn där allas arbetsscheman ligger. Det roliga var att vi absolut inte kunde se någon Denise som skulle jobba idag utan att jag jobbade denna tid förra Söndagen. BRA DENISE!!
Jag har alltså lyckats skriva in i min mobil (har alla jobbtimmar osv i min kalender i mobilen) att jag skulle jobba idag istället för förra söndagen. Jag skämdes som ett fån och skrattade samtidigt, sedan var det ju bara att sätta blicken i marken och bege sig hemåt igen. HAHA! Gissa om min baby skrattade när jag ringde och berättade.

Nu är jag ju som sagt på Brevik. Efter jobbincidenten åkte jag tillbaka till babys mormor och morfar där vi hade varit över helgen. Vid 14 tiden kom Sanders pappa och plockade upp oss och han skjutsade min till Bollmoravallen och dom åkte vidare in till Söderstadion där dem skulle se Hammarby- Bromma Pojkarna. Jag gick i spöregnet till Sussanne (babys mamma) som stog vid Bollmioravallen och tittade på Douglas och William (sander syskon) som spelade fotbollscup. Vi stog där och blev blöta i 40 min sen var det dags att åka ut hit igen!
Skönt att vara hemma igen.

Nu ligger jag i sängen och huttrar. Ska strax fortsätta mitt The Hills maraton på MTV.se! Så sjukt bra! Är i slutet på fjärde säsongen nu. Väntar även på att baby ska komma hem från matchen.

Vi hörs sen!
PUSSSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0