första september

HEJ!
Ligger nu i sängen. Jag har precis sett klart en film på sexan. Det var en amerikansk collagefilm. Helt okej faktikst. Min roliga bf gick och la sig redan vid 21 så fick ju titta själv.
Nu har jag i alla fall krypit ner i sängen brevid min snarkande gris. Han har blivit jätte sjuk! Jag tror att det är jag som har smittat honom. Men det blir ju så. Stackars lille grisen. Måste pussa lite på honom nu.

Idag var jag i alla fall nere på hans jobb i Haninge och lämnade hans anställningsavtal som han hade glömt hemma, smart som han är!
Efter det var det egentilgen meningen att jag skulle träffa Sara på en fika och så men hon skulle inte komma förän efter halv fem, eftersom klockan var 14 när jag var i Haninge Centrum och hade ingen aning om vad jag skulle göra så bokade jag om det och åkte hem istället.
Väl hemma på Brevik med min sjukling har vi bara tagit det lungt och ätit toast och nyponsoppa till middag. Sedan har det inte varit så mycket mer. Det är ju så när man är ledig, då får man göra ingenting om det inte är så att man måste göra någonting.
JUSTE! Nu höll jag nästan på att glömma att berätta för er. Jag vill ju bli make up artist/frisör/stylist. Jag har tittat runt bland en massvis av skolor och har inte riktigt kommit underfund eller lyckats bestämma mig för vilken jag vill gå. Det är ju inte riktigt som vanliga skolor att du kan prova och sen byta skola om du inte trivs, utan har du sökt, blivit antagen och betalat ansökningsavgiften så är du fast. Sen kostar skolorna ett par laxar också. Inte billiga!
Okej, nu ska jag komma till poängen. Jag var inne på Make Up Institutes hemsida och tittade lite. Jag hittade en flik där man kunde registrera och ansöka sig själv till att bli en av skolans modeller. Det innebär alltså att du åker dit och låter eleverna som går på skolan sminka och fixa ditt hår.
Först tänkte jag lite och det blev mer åt det negativa hållet, sen slog det mig att det kan vara en jäkligt schysst grej för mig egentligen. Jag får både se hur lokalerna ser ut, vilket smink dom använder, hur dom jobbar, träffa lärarna m.m. Det är ju en brilliantisk ideè. Så jag skrev in mig direkt.
Idag kom det ett mess där det stog att jag var välkommen redan i morgon att stå modell. Men eftersom jag jobbar en hel del och även i morgon så var jag tvungen att tacka nej. Därefter fick jag en hel dröse med tider där jag kunde välja vilka som passade mig. Så jag valde dem tiderna som passade in efter mitt jobbschema och hon hälsade mig välkommen!
Jag är nästan lite nervös trotts att jag inte ska göra något speciellt. Men mer att få befinna mig i den miljön och se hur skolan ser ut och så.
Okej nu ska jag faktiskt sluta babbla och försöka få lite sömn! Jag ska jobba i morgon 11.00-16.00.


en sjuk älskling på Mc Donald's idag.

Nu säger jag Godnatt till er som ser detta ikväll och Godmorgon/Godförmiddag/eftermiddag till er andra. (som ser detta i morgon)

ADIOSOO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0