humanghost

TJEBBBA!
Jag är hemma, eller jag har varit hemma sen 21.30! Vi har sett paradise hotel också! Inga speciella avsnitt tycker jag inte, inte värda att sitta och snacka här om i alla fall.
Dagen har varit toppen! Jag var först på Make Up Institute. SÖG! Förlåt, Jeanette (eleven som sminkade mig) men det bli så jävla långtråkigt i längden. Men jag är självklart glad att jag kunde vara till hjälp. I morgon blir det till att gå dit igen, men inte smink utan hår! AJAJAJ, tupering på G. Jag kommer gråta!
Efter jag var klar med sminket mötte jag upp lillempan på centralen och vi gick för en shoppingdag. Vi gick först och käkade sedan shoppade vi. Trevligt som fan var det! Hittade två XL linnen en i grisrosa och en i ljusgrå och ett par nya TAJTA helsvarta leggings i klädväg. Sedan gick vi runt i lite små affärer och jag köpte aniktsmask/scrub, rengöringskräm och hårinpackning från loréal paris, (repair serien) den ska tydligen hjälpa så jag tänkte ge den en chans. Efter det gick vi till min favoritaffär MAKE UP STORE. Jag gick loss på ny foundation, rouge, borstar och löspuder (som man tydligen ALLTID ska ha innan man lägger solpuder för att få ett matt och jämt resultat! (Jag som trodde jag hade ganska bra koll när det gäller smink och sånt) snopen blev jag när jag blev uppläxad i Make up store butiken. Jag hade ju märkt på sista tiden att det blir så jävla kladdigt av min foundation eftersom jag använder mig av mus "studio foundation" vilket är en kompakt heltäckade foundation som ligger inkladdadat i en liten concealerburk. Det är JÄVLIGT BRA men ganska svår att få till på kort tid. Man måste "jobba" in den ordentligt för att få bästa resultat. Iaf, den är ju kladdig som attans så jag frågade idag om det kanske var en bra grej att lägga löspuder över så det går lättare att applicera solpuder och rouge. Hon tittade nästan skämt på mig och sa att man ALLTID ska ha löspuder över en foundation!
Okej. Varsegoda en lektion i make up om ni var lite dumma som jag som inte fattade någonting. Hoppas att ni har nytta av det som skulle bli ett kort inlägg om min dag som sedan blev till en halv kilometer om sminkning. HAHA!!
Efter shoppingen åkte jag in till Hötorget och hämtade ut biobiljetterna till "har ni hört ryktet om morgans?" sedan mötte jag upp baby på centralen, vi åkte sedan vidare till gullmars för att möta upp lillasyster Elin som skulle med på bion.
Vi sprang till Kunghallarna för att hinna slänga i oss en pasta kyckling/pesto och en tallrik med kycklingfilé och friterade gulingar och cola såklart!
Filmen började 18.40, slutade 20.30 ungefär. Jag hade inte alls höga förväntningar på den, mer lite skeptisk faktikst. Men eftersom jag hade lovat syster min att bjuda på bio så fick hon välja film. Filmen var fakiskt riktigt rolig! Jag skrattade jävligt mycket kan jag lova! Värd att se!


SÅHÄR HET ÄR PRECIS JUST NU!

Nu ska jag hänga tvätt, ta av mig mitt vita spökanstikte (ansiktsmask) och sedan krypa ner brevid en sovandes pojkvän och titta på den tredje filmen vi hyrde igårkväll "Baksmällan". Vi hyrde också Transformers 2 och Min stora feta grekiska semester, SOM SÖG!
Får se om baksmällan med älsklingen i morgon! Om man vill se den!

GOD NATTTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0